اپل سنتر

ساخت وبلاگ

شایعات زیادی در مورد مدل بعدی آیفون وجود دارد، ولی یکی از آن‎ها احتمال بیشتری وجود دارد که در آینده به حقیقت بپیوندد.

اعتقاد بر این است که اپل در حال کار برای اضافه کردن پشتیبانی از وایرلس Li-Fi در مدل جدید آیفون خود است که امکان ارائه‎ی این قابلیت در سال‎های آتی وجود دارد، از این نظر که نشانه‎هایی از این سیستم جدید انتقال داده‎ها بر اساس نور در iOS 9.1 پیدا شده است.

LiFi-iphone-iOS-apple-702x336

در حالیکه مشخصه‎های دیگری مبنی بر پشتیبانی از Li-Fi برای آیفون فراهم نشده است، اپل ممکن است در حال تلاش برای تست چنین ویژگی‌ای در مراحل اولیه در مدل‎های فعلی iOS باشد، ولی برای درست کار کردن، همچنان نیاز به سخت افزار اضافی دارد.

در نتیجه، انتظار رونمایی از این قابلیت را در آیفون 7 نداشته باشید، ولی شکی وجود ندارد که به زودی در آینده چنین ویژگی‌ای در دستگاه‎های اپل وجود خواهد داشت، به ویژه اگر پیشرفت‎های کاری با سرعت مطلوب پیش روند.

Li-Fi چیست؟

لای‌فای که مخفف Light Fidelity (وفاداری به نور) است، نوع جدیدی از تکنولوژی ارتباط بی‌سیم است که گفته می‎شود به نسبت وای‌فای، 100 برابر سریع‌تر است و یکسری مزایا فراهم می‎کند که کاربران آیفون نیز می‎توانند از آن بهره‌مند شوند.

گرچه فعلا این تکنولوژی در حال توسعه است و چندین کمپانی سعی داشته‎اند تا از این قابلیت در دستگاه‎های خود استفاده کنند، ولی همچنان یک ویژگی آزمایشی است که هنوز برای اینکه در هر دستگاهی در بازار ظاهر شود، فراهم نشده است.

لای‌فای از نور مرئی با استفاده از یک سنسور نوری نصب شده روی دستگاه برای انتقال داده‎ها بین دستگاه‎ها و تبدیل اطلاعات دریافت شده به یک سیگنال الکترونیکی استفاده می‎کند. گفته می‎شود طبق این روش سرعت انتقال داده‎ها تا 224 گیگابایت بر ثانیه می‎رسد.

و با اینحال، لای‌فای فرصت‎های جدیدی برای صاحبان دستگاه‎هایی که چنین قابلیت‎هایی را دارند فراهم می‎کند. از این نظر که منابع نوری مانند لامپ‎های معمولی در خانه‎ی شما نیز می‎توانند نقشی در انتقال داده‎ها به گوشی شما داشته باشند. این سیگنال برای چشم انسان نامرئی است، ولی سرعت انتقال به شکل واضحی بالاتر از استاندارد وای‌فای است.

- - , .

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 230 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 19:50

معمولاً، iOS در صورت داشتن یک نوتیفیکیشن در حال انتظار، پیش‌نمایشی از iMessage، پیام کوتاه، و پیام‎های ایمیل شما بر روی قفل صفحه‎ی نشان می‎دهد، همانطور که در عکس نشان داده شده است. زمانی که حفظ حریم خصوصی، یک نگرانی اصلی برای شما است، و باید هم باشد، شاید خواسته باشید این قابلیت را در برابر چشم‎های فضول مخفی کنید تا هر چیزی که به شما ارسال شده است را نبینند.

image4

در این آموزش، ما به شما نشان خواهیم داد که چطور پیش‌نمایش‎های پیام‌ها را از قفل صفحه‎ی نمایش مخفی کنید تا نوتیفیکیشن‎های ورودی شما که بر روی قفل صفحه‎ی نمایش نشان داده می‎شود حالت خصوصی‌تری داشته باشند.

چرا باید پیش‌نمایش نوتیفیکیشن‎ها را از قفل صفحه‎ی نمایش مخفی کنید؟

زمانی که دستگاه ‎ iOS خود را جایی می‎گذارید، حتی اگر می‎خواهد در کیف یا روی میز کار خودتان باشد، هر فردی که در اطراف شما باشد، زمانی که حواستان جای دیگر است، به آسانی می‎تواند با فشار دادن یک دکمه روی دستگاه شما برای روشن کردن صفحه‎ی آن، ببیند افراد مختلف چه پیامی به شما داده‎اند.

آن‎ها برای دیدن نوتیفیکیشن‎های دریافتی شما نیازی به وارد کردن رمزی ندارند، و چنین چیزی می‎تواند به معنی تجاوز بارزی به حریم خصوصی باشد.

چنین چیزی در مورد iMessage ها، پیامک‎ها و ایمیل‎ها می‎باشد، ولی خوشبختانه iOS راهی در خود برای مخفی کردن محتویات نوتیفیکیشن از قفل صفحه‎ی نمایش دارد تا نشود محتویات آن‎ها را بدون باز کردن گوشی از حالت قفل، خواند. چنین چیزی اگر بر روی دستگاه خود رمز گذاشته‌اید یا از Touch ID استفاده می‎کنید، عالی است.

مخفی کردن محتویات پیام از قفل صفحه‎ی نمایش

برای مخفی کردن این نوع اطلاعات از قفل صفحه‎ی نمایش، چنانچه که در تصویر مشاهده می‎کنید، تنها کاری که باید انجام دهید طی کردن مراحل ساده‎ی زیر است.

گام 1: اپلیکیشن تنظیمات را باز کرده و به مسیر Settings > Notifications > Messages (برای اپلیکیشن Messages)، یا Settings > Notifications > Mail > email account (برای اپلیکیشن Mail) بروید.

show-notifications-privacy-tutorial

گام دوم: سوییچ تاگل “Show Previews” را در حالت خاموش قرار دهید تا جلوی نشان دادن محتویات این نوع نوتیفیکیشن‎ها بر روی قفل صفحه‎ی نمایش شما گرفته شود.

حالا چه رخ خواهد داد؟

حالا در عوض اینکه محتویات پیام‎های ورودی را در نوتیفیکیشن‎های قفل صفحه‎ی نمایش خود مشاهده کنید، شما باید خلاصه‎ای از اینکه چه نوع نوتیفیکیشنی است، ببینید. به عنوان مثال، زمانی که فردی از طریق iMessages برای شما پیام “هی، چه خبر رفیق؟” را می‎فرستد به جای دیدن آن گفته می‎شود شما یک “iMessage” از سوی فلان شخص دارید.

همچنین، برای نوتیفیکیشن‎های ایمیل دریافت شده، شما همچنان کادر موضوع را برای نوتیفیکیشن‎ها جایی که پیش نمایش مخفی می‎شود مشاهده خواهید کرد، ولی در عوض دیدن پیش نمایشی از متن خود ایمیل، شما متن “Mail message” را آنطور که در تصویر زیر نشان داده شده است می‎بینید.

image-21

نتیجه‌گیری

از آنجاییکه حفظ حریم شخصی، یک مبارزه‎ی در حال انجام برای کاربران دستگاه iOS است، شما باید از هر گزینه‎ای که اپل برای مبارزه با چشم‎های فضول که دوست دارند فضولی کنند در اختیار شما قرار داده است استفاده کنید. مخفی کردن محتویات نوتیفیکیشن‎ها از قفل صفحه‎ی نمایش، مکانی عالی برای شروع است. به ویژه اگر شما در موقعیتی قرار بگیرید که فردی نزدیک شما ممکن است قادر به دیدن آنچه که افراد برای شما می‎فرستند باشد. چراکه شما در حین بلند شدن و انجام یکسری کارها، باید دستگاه خود را از جیب درآورده و در گوشه‎ای بگذارید.

لطفاً ما را از نظرات خود آگاه کنید.

- - , .

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 295 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 19:50

گزارش‎های اخیر، نشان از این دارند که اپل ممکن است به همراه آیفون 7، ایرپادهای بی‌سیم دارای حذف نویز را عرضه کند. از دیدگاه سخت افزاری، این هدفون‎ها بسیار شبیه به سمعک‎ها خواهند بود.

apple-hearingaid-780x575

این دستگاه‎ها با در اختیار داشتن ویژگی‎های مناسب، می‎توانند نحوه‎ی شنیدن صداهای دیجیتال را برای ما تغییر دهند و مسیر را برای تجربه‎های جدید متفاوت صوتی باز کنند.

آیا تولیدکنندگان دستگاه‎های پوشیدنی، مکان درستی را انتخاب کرده‎اند؟

اکنون که عینک گوگل، ساعت اپل و دیگر دستگاه‎های مربوط به تناسب اندام، ما را به دستگاه‎های قابل پوشیدن عادت داده‎اند، وقت دستگاه‎های صوتی هوشمند – یا آنطور که معروف شده‎اند “قابل شنیدنی‎ها” – فرا رسیده است که جایگاه خود را بر روی گوش‎های ما پیدا کنند. اوایل این ماه چندین پروژه‎ی موفق در سایت Kickstarter در نمایشگاه CES عرضه شدند، ولی اکثرا افرادی که مشکل شنوایی دارند را مورد هدف قرار نداده‎اند.

ایرپادهای مدل Dash کمپانی Bragi امکان استریم‌سازی بی‌سیم موزیک از آیفون شما را دارند، آن‎ها همچنین به عنوان یک دنبال‌کننده‎ی وضعیت‎های تناسب اندام و ابزار شناخت حالت‎های بدن عمل می‎کنند، نظیر تکان دادن سر برای جواب دادن به تماس‎های تلفنی.

محصول Here کمپانی Doppler Labs این وعده را می‎دهد که مزایای سمعک‎ها را برای افرادی که قدرت شنوایی معمولی دارند با به وجود آوردن یک تجربه‌ی “گوش دادن زنده” برای افرادی که در فستیوال Coachella شرکت دارند فراهم می‎کند. حتی توییتر نیز به این جنبش پیوسته است. و نمونه‎های متعدد زیادی از این دست وجود دارد.

با توجه به اینکه ایرپادهای فراوانی در بازار وجود دارد، آیا اپل باید اکنون وارد این حوزه شود؟ برای نقل قول گرفتن از اصطلاحی که زمانی که استیو جابز از فیلم ایدیانا جونز قرض گرفت، من عقیده دارم اکثر سازندگان ابزار شنیدنی “در حال کندن منطقه‎ی اشتباهی هستند.”

ابزار کمکی شنوایی امروزی قیمت گزافی دارند و جالب نمی‎باشند

من در سال 2007 اکثریت قدرت شنوایی خود را به دلیل شیمی درمانی برای درمان سرطان از دست دادم. زندگی من را نجات داد، ولی برای قادر بودن به گفتگو مجبور به استفاده از سمعک شدم.

از نظر من سمعک‎ها (یا ابزار کمکی شنوایی) امروزی قیمت گزافی دارند و استفاده از آن‎ها مشکل است. برخلاف عینک‎ها، که تبدیل به یک لوازم جانبی دنیای مد شده است، سمک‎ها جالب و باحال نیستند. جای تعجب ندارد که تنها یک نفر از هر پنج نفری که می‎تواند از سمعک بهره ببرد، آن را بر گوش دارد. بسیاری از افراد ترجیح می‎دهند با تجربه‎ی ضعیف شنوایی گلاویز شوند تا اینکه ننگ اجتماعی (دیدی که مردم نسبت به این قضیه دارند) مرتبط با این دستگاه‎ها را بپذیرند.

هر زمانی که من یک جفت سمعک جدیدی می‎خرم، امیدوارم “سمعکی” باشد که مشکلات شنوایی من را حل کند. ولی حتی به آن‎هایی که ادعا می‎کنند “برای آیفون ساخته شده‎اند” نمی‎توان برای استریم‌سازی صدا و برقراری تماس تکیه کرد.

ای کاش یک کمپانی تکنولوژی نوآوری وجود داشت که تخصص این را داشت که وارد بازارهای جدید با محصولات مصرفی متحول کننده شود تا صنعت کمک به شنوایی به قرن بیست و یکم کشیده شود….

apple-hearingaids2

قبول دارم، یکسری از ابزار کمک کننده‎ی شنوایی معمولی که بر روی خود لوگوی اپل را دارند وجود دارند. مطمئن هستم که جوناتان ایو (Jonathan Ive) و تیمش چیز بهتری را در ذهن دارند.

چرا اپل باید سمعک بسازد

بازار سمعک‎ها به آن تخصصی و پردرآمدی که ممکن است به نظر آید نیست: 15 درصد بزرگسالان آمریکایی مشکلات شنوایی را گزارش داده‎اند. و این مشکل به دنبال پیرتر شدن جمعیت ما افزایش می‎یابد، چون پیر شدن یکی از دلایل اصلی از دست رفتن شنوایی است.

پیش‌بینی‎ها نشان از این دارند که بازار سمعک و ابزار کمکی شنوایی تا سال 2020 بیش از 8 میلیارد دلار ارزش خواهد داشت. در حقیقت، ایرپادهای جدید اپل یقینا (تنها) سمعک نخواهند بود.

ورود اپل به این حوزه می‎تواند باعث آشفته‌سازی صنعت سمعک شود و یک نعمت غیرمتقربه برای افرادی نظیر من باشد. و آخرین پیشرفت‎های تکنولوژی می‎توانند به نفع هر فردی باشد. بازار وسایل قابل شنیدنی اپل یقینا تنها به افرادی که مشکل شنوایی دارند محدود نخواهد شد. سه ویژگی وجود دارد که من عقیده دارم اپل به شکل بی همتایی قصد ارائه‎ی آن را دارد و می‎توانند باعث شوند که ایرپادهای هوشمند اپل یک لوازم جانبی ضروری برای هر فردی باشند.

صدای هولوگرافیک (تمام‌نگاری)

از دهه‎ی 30 صدای استریو با ما بوده است. در هدفون‎ها، استریو باعث افزایش چشم‌گیر تجربه‎ی صوتی می‎شود، ولی با طبیعی بودن بسیار فاصله دارد. به عنوان مثال، اگر در حال گوش دادن به موزیک با ضرب‎ها در گوش سمت چپ و ووکال‎ها با گوش سمت راست باشید، زمانی که صورت خود را به جهت مخالف بر می‎گردانید، ضرب‎ها در گوش سمت چپ و ووکال‎ها در یکی سمت راست باقی می‎مانند. در حقیقت، آن‎ها به جهت مخالف انتقال می‎یابند. انگاری ارکستر به سر شما وصل شده است.

فرض کنید در وسط یک گروه موسیقی یا ارکستر ایستاده‎اید. به دنبال چرخاندن سر، ترکیب بی همتای صدا از ابزار مختلف موسیقی که در اطراف شما وجود دارد به دنبال این چرخش در هر گوش تغییر می‎یابد. ولی صدای معمولی استریو حتی نزدیک به این تجربه نمی‎شود.

دوباره تولید کردن این افکت، نیاز به ضبط صدای گرفته شده از میکروفون‎های بسیاری در جهت‎های مختلف است. چنین چیزی با نام “صدای هولوگرافیک” شناخته شده است. برای گوش دادن به این نوع ضبط صدا با استفاده از هدفون‎ها، شما نیاز به سنسورهای حرکتی خواهید داشت که به سر شما متصل باشند و حرکات شما را دریافت و ترکیب صدا را طبق آن تغییر دهند. صدای هولوگرافیک نوید جهش بعدی به سمت جلو در تکنولوژی صدا را می‎دهد.

آیفون‎ها در حال حاضر دارای CoreMotion می‎باشند، یک فریم وورک که در اختیار اپلیکیشن‎ها داده‎هایی از قطب‌نمای مغناطیسی، شتاب‌سنج و ژیروسکوپ می‎گذارند.

اگر اپل قصد استفاده از CoreMotion را در ایرپادهای هوشمند خود داشته باشد، واقعا بُعد جدیدی به موزیک اضافه خواهد کرد.

Siri برای افزودن واقعیت‌ها

زمانی عینک گوگل به عنوان آینده‎ی ابزار پوشیدنی بزرگنمایی شد، ولی مصرف‌کنندگان، این گجت را به دلیل ظاهر جالب و اینترفیسی که ابتکار در آن نبود، نپذیرفتند. این عینک جلوتر از زمان خود قرار داشت. ولی ایده‎ی داشتن یک دستیار مجازی قابل پوشیدن که در حین حرکت، اطلاعاتی را در اختیار شما بگذارد همچنان خوب است.

رویای افزوده شدن واقعیت، ممکن است هنوز خیلی در آن دور دست‎ها باشد، ولی این تکنولوژی برای افزودن صدای واقعی، وجود دارد. تصور کنید که در حال عبور در خیابان هستید و در همین حین صدای Siri را در گوش چپ خود می‎شنوید که “هی مغازه‎ای که به دنبالش هستی آنجاست.” زمانی که سر خود را به سمت چپ بر می‎گردانید این دستیار دیجیتالی آیفون اضافه می‎کند “حالا مستقیما داری به آن نگاه می‎کنی.”

ایرپادهای هوشمند مجهز به CoreMotion می‎توانند به سادگی این کار را انجام دهند، یعنی نقشه‌نگاری صدای Siri داخل مکان‎های خاص در محیطی که اطراف شما وجود دارد.

از این تکنیک می‎توان به منظور ترکیب کردن صدا از آیفون شما با صدای محیطی اطراف شما استفاده کرد. به عنوان مثال، زمان پذیرفتن یک تماس تلفنی در حین قدم زدن، صدای فردی که تماس گرفته است می‎تواند به گوش راست شما منتقل شود، انگار شما در حال قدم زدن در کنار او هستید. اگر نشسته باشید، فرد تماس گیرنده ممکن است در جلوی شما قرار گرفته باشد، انگار شما روبروی هم نشسته‎اید.

چنین چیزی می‎تواند یک مزیت امنیتی بارز باشد. هدفون‎های معمولی گوش‎های شما را مسدود می‎کنند، تا چیزی که اطراف شما وجود دارد را نشنوید، چه می‎خواهد صدای بوق یک ماشین باشد چه ترمزهای یک دوچرخه. با ترکیب منابع صوتی داخلی و خارجی به این شیوه، شما در حین حرکت قادر به شنیدن تمامی صداهایی که برای شما مهم هستند خواهید بود.

صدای واقعیی محیط در ترکیب با تکنولوژی لغو نویز می‎تواند به شما اجازه دهد زمانی که می‎خواهید وارد منبع خارجی صدا شده، و زمانی که نمی‎خواهید وارد آن نشوید.

تجربه‎ی شنیداری فوق انسانی

در حالیکه 15 درصد افراد بزرگسال آمریکایی از مشکلات شنوایی رنج می‎برند، همه می‎توانند گاهی اوقات از تجربه‎ی شنیداری فوق انسانی بهره ببرند. در شوی تلویزیونی Seinfeld، او در نهایت یک بلوز باد کرده در جلوی تلویزیون پوشید که به لطف عدم توانایی او در شنیدن صدای فردی که “بسیار آهسته” صحبت می‎کند است. (اشاره به اپیزودی در آن سریال)

تکنولوژی کمک به شنوایی راه درازی را طی کرده است. این روزها آن‎ها می‎توانند پارازیت (نویز) پس زمینه را حذف کرده و صدای شخصی را که مستقیماً در جلوی شما قرار دارد را انتخاب کنند. کمپانی Siemen حتی ادعا می‎کند که آخرین مدل آن‎ها تجربه‌ی شنیداری “بهتر از انسان” فراهم می‎کند. به عبارت دیگر، هر فردی می‏‌تواند از محصول آن‎ها بهره ببرد. تجربه‎ی شنیداری فوق انسانی می‎تواند به شما کمک کند که در یک محیط شلوغ، نظیر باشگاه ورزشی، بدون نیاز به هرگونه فریادی، با افراد صحبت کنید.

شکستن سنت در فروش ابزار کمکی شنوایی

سمعک‎ها، امروزه هزینه‎ای تا 5 هزار دلار برای شما در بر دارند. یکی از دلایلی که آن‎ها این مقدار گرانقیمت هستند این است که کانال فروششان پیچیده است. شما از متخصص گوش، سمعک می‎خرید، یعنی کسی که قدرت شنوایی شما را بررسی کرده و براساس “آدیوگرام (نمودار شنوایی) لحن صدای محض” برای شما نسخه‎ای تجویز می‎کند.

با آنکه بدون شک، مشکلات قانونی زیادی در این رابطه وجود دارد، من در این فکر هستم که آیا اپل می‎تواند مشکلات مربوط به یک اپلیکیشن “گرفتن تست از خود” را برای مشکلات اندک شنوایی حل کند یا نه – با استفاده از روشی نظیر تست‎های موجود در ResearchKit، پلت‌فرم متن‌باز اپل برای آزمایش‎های بالینی. استفاده از یک روش عملی مشابه، به کسانی که مشکلات اندک شنوایی دارند اجازه می‎دهد بدون نیاز به نسخه، عینک‎های مخصوص مطالعه بخرند.

امیدوارم که اپل گوش خواهد داد

ابزار کمکی شنوایی، تا حد زیادی تنها گجت‎هایی هستند که من هر روز استفاده می‎کنم و توسط اپل ساخته نشده‎اند. فکر می‎کنم دلیل عصبانیت من از آن‎ها همین باشد. آن‎ها همگام با استانداردهای عالی اپل نیستند. حتی زمانی که من آن‎ها را بر گوش دارم، باز هم در شنیدن صدای افراد مشکل دارم.

من درک می‎کنم که اپل ممکن است اولویت‎های دیگری نیز داشته باشد، نظیر ساخت وسایل الکترونیکی یا ماشین‎های بدون نیاز به راننده. ولی به خاطر تمامی افرادی که می‎توانند از سمعک‎های ارزان‌تر، بهتر بهره ببرند، امیدوارم که اپل حواسش به ما باشد و به حرف ما گوش کند.

- - , .

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 249 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 4:45

راهی برای فرار از آن وجود ندارد، همیشه افرادی وجود خواهند داشت که دوست نداشته باشید با آن‎ها صحبت کنید. برای بسیاری از ما، این تماس‎های ناخواسته از سوی افرادی است که با آن‎ها قطع رابطه کرده‎ایم و می‎خواهند چیزی که از دست رفته است را دوباره داشته باشند. یا افرادی هستند که شما دوست دارید فراموششان کنید.

iphone-emergency-call-640x0

با آموزش ما در رابطه با نحوه‎ی مسدودسازی تماس‎ها در آیفون، بدون توجه به نسخه‎ی سیستم عامل گوشی خود همراه باشید. شما قادر به مسدودسازی تماس شماره‎هایی که در گوشی خود ندارید نیستید، ولی حداقل این توانایی را خواهید داشت که شماره‎ی افراد آشنایی که دوست ندارید تماس‎ها، پیام‎ها، و FaceTime آن‎ها را دریافت کنید، مسدود کنید.

بلک لیست آیفون در iOS 7 و iOS 8 و iOS 9

راه درازی سپری شده است، ولی اپل سرانجام موفق شده است سیستم عاملی بسازد که در خود، قابلیت‎های مسدودسازی را دارد. این ویژگی، که با تمامی نسخه‎های iOS از زمان انتشار iOS 7 همراه شده است، به کاربران اجازه می‎دهد که به شکل سریعی بدون نیاز به هرگونه سخت افزار خارجی یا اپلیکیشن شخص ثالث، تماس‎ها، پیام‎ها، و درخواست‎های Facetime را مسدود سازند. اضافه شدن چنین چیزی یک خوشامدگویی گرم را با خود به همراه دارد، به آن می‎توان هم از طریق بخش تنظیمات گوشی و هم لیست تماس، دسترسی داشت. ولی تنها در iPhone 4 و بعد از آن، آیپد مینی، و نسل پنجم آیپاد تاچ دیده می‎‏شود.

زمانی که این ویژگی به خوبی تنظیم شود، تماس‎های مسدودشده به صورت خودکار به صندوق صوتی شما هدایت می‎شوند. هیچگونه نشانه‎ای از دریافت تماس، متن، یا درخواست Facetime برای شما وجود ندارد. پیغام تایید ارسال و دیگر نشانه‎ها همچنان بر روی دستگاه فرد ارسال‌کننده ظاهر خواهد شد، یعنی ارسال‌کننده از تصمیم شما مبنی بر مسدودسازیش مطلع نخواهد شد. استفاده از iOS 7 تا 9 iOS برای مسدودساختن تماس‎ها، یک خیابان یک طرفه است. بنابراین شما همچنان می‎توانید، بدون مشکل شماره‌های لیست تماس خود را برای تماس، پیام دادن یا Facetime مسدود کنید.

گام اول: iOS 7 یا 8 یا 9 را دانلود و نصب کنید. اگر چنین کاری را در حال حاضر انجام نداده‎اید، از دستگاه خود نسخه‎ی پشتیبان بگیرید و از طریق iTunes یا شبکه‎ی وای‌فای خود به نسخه‎های iOS 7 یا 8 یا 9 آپگرید کنید. برای انجام این کار با استفاده از روش دوم، روی آیکون اصلی Settings از صفحه‎ی Home گوشی هوشمند خود آهسته ضربه بزنید، گزینه‎ی General را نزدیک به بالای منوی ظاهر شده انتخاب کنید، و سپس روی Software Update آهسته ضربه بزنید. مطمئن شوید که دستگاه شما به برق متصل باشد سپس روی دکمه‎ی Download and Install به آهستگی ضربه بزنید.

ios-8-download-screenshot-1920x1136-640x640

گام دوم: پیش رفتن به سمت منوی مسدودشده – زمان مشاهده‎ی صفحه‎ی Home روی آیکون اصلی Settings به آهستگی ضربه بزنید، گزینه‎ی Phone را از منوی ظاهر شده انتخاب و روی گزینه‎ی Blocked زیر بخش Calls به آهستگی ضربه بزنید. می‎توانید، گزینه‎ی Messages یا FaceTime را از منوی اصلی تنظیمات، برای دسترسی به همان منوی Blocked که در تنظیمات Phone داشتیم، انتخاب کنید.

block-iphone-call-2-625x625

گام سوم: مسدودسازی شماره – روی دکمه‎ی آبی رنگ Add New به آهستگی ضربه بزنید و از لیست تماس ظاهر شده، شماره‎ای که می‎خواهید مسدود کنید را انتخاب نمایید. برای از حالت مسدود در آوردن یک کاربر، به سادگی روی گزینه‎ی آبی رنگ Edit در گوشه‎ی بالا سمت راست منوی Blocked به آهستگی ضربه بزنید، کاربری که می‎خواهید آن را از حالت مسدودسازی در آورید رنگ قرمز دارد. سپس، برای تایید تغییرات، روی دکمه‎ی قرمز رنگ Unblock به آهستگی ضربه بزنید.

block-calls-3-625x625

روش جایگزین برای مسدود کردن: روی آیکون Phone در صفحه‎ی Home، به آهستگی ضربه بزنید، تماس‎های از دست رفته یا تمامی تماس‎ها را انتخاب کنید، روی آیکون اطلاعات در سمت راست شماره‎ای که دوست دارید مسدود کنید به آهستگی ضربه بزنید. حالا در پنل اطلاعات ظاهر شده اسکرول کنید، و آهسته روی گزینه‎ی آبی رنگ Block this Caller ضربه بزنید، به دنبال آن برای تایید درخواست شما، گزینه‎‏ای با عنوان Block Contact ظاهر می‎شود.

block-call-using-ios-7-625x625

- - , .

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 257 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 13:48

اپل در حال بررسی مشکلی در آیفون 6 اس و 6 اس پلاس در رابطه با به‌روز‌رسانی نشدن میزان درصد باقیمانده‎ی باتری است.

این هفته، اپل یک سند پشتیبانی جدید را منتشر کرد و موضوعی در آن مطرح شد که کاربران آیفون 6 اس و 6 اس پلاس با میزان درصد باتری نمایش داده شده در نوار وضعیت خود مشکل داشتند. مشکل به این صورت است که میزان کاهش باتری در دستگاه‎های آن‎ها به‌روزرسانی نمی‎شود.

iphone_battery_percentage_home

این کمپانی اشاره می‎کند که در حال بررسی مسئله و پیدا کردن راه حلی برای این موضوع است. گرچه به نظر می‎رسد که این مشکل با تنظیمات ساعت یا منطقه‎ی زمانی مرتبط باشد. فعلاً، به کاربرانی که با این مشکل روبرو هستند توصیه می‎شود که دستگاه‎های خود را ریست کرده و مطمئن شوند در بخش تنظیمات، زمان بر روی حالت خودکار قرار دارد.

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که ساعت را در آیفون 6 اس یا 6 اس پلاس، خود به صورت دستی تغییر می‎دهید یا منطقه‎ی زمانی را عوض می‎کنید، ممکن است متوجه شده باشید که میزان درصد عمر باتری به‌روزرسانی نمی‎شود.

یک تاپیک بحث نسبتاً طولانی در انجمن‎های سایت اپل، اشاره به شماره‎ی یکسری از کاربران دارد که با این مشکل مواجه هستند. تاریخ این تاپیک، تقریباً به زمان عرضه‎ی مدل‎های جدید در ماه سپتامبر گذشته بر می‎گردد. بسیاری از کاربرانی که با این مشکل روبرو هستند به صورت دستی در بخش تنظیمات، ساعت و زمان گوشی خود را تنظیم می‎کرده‎اند تا از موانع مبتنی بر زمان در بعضی از بازی‎ها بگذرند. اشاره‎ی اپل به این موضوع که اگر تنظیم ساعت به صورت دستی باشد، مشخص می‎کند که مشکل باتری به احتمال زیاد، مرتبط با تغییر دادن تنظیمات ساعت است.

- - , .

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 237 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 8:44

آخرین سری از آیفون‎های شرکت اپل ثابت کرده‌اند که یک دستگاه موبایل اگر سیستم عامل مناسبی داشته باشد، برای موفق بودن نیازی به پردازنده‎ی 8 هسته‌ای و میزان رم بالا ندارد. آیفون 6s و 6s پلاس با وجود اینکه روی کاغذ رقبای زیادی دارند؛ اما با فاصله‎ی زیادی از سایر قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند سال 2015 قرار گرفته‌اند.

Galaxy-Note-5-iPhone-6s-OnePlus-2-940x578

این اطلاعات از طریق گزارش‎های رتبه‌بندی بر ‌اساس عملکرد یا Performance Ranking Report که توسط کارشناسان AnTuTu در سال 2015 تعیین شده به دست آمده است. در سال‎های گذشته، این گزارش تنها گوشی‎های اندروید را شامل می‎شد، اما در ورژن AnTuTu 6.0 این داده‎ها، گوشی‎های آیفون نیز افزوده شده‎اند و این رقابت را تحت‎تاثیر زیادی قرار داده‎اند.

با تکیه بر پردازنده‎های دو هسته‎ای A9 با سرعت 1.85 گیگاهرتز و میزان رم 2 گیگابایتی، کمی خنده‌دار است که آیفون 6S توانسته در رقابت با گوشی‎هایی مثل گلکسینوت 5 با چیپ‎های 8 هسته‎ای Exynos 7420 که دارای سرعت 2.1 گیگاهرتز هستند و میزان 4 گیگابایت رم پیشتاز باشد.

اما گویا هیچکدام از این‎ها مهم نیست، زیرا کارآیی اندروید از نظر منابع حتی نزدیک به سیستم‎عامل iOS نیز نمی‎باشد. شما می‎توانید نظرات مخالف این داشته باشید که می‎دانم در نظرات خود، استدلال‎های مختلفی را مطرح خواهید کرد اما چیزی که در اینجا آمده توسط گزارش AnTuTu ثابت شده است.

آیفون 6S با کسب امتیاز 132620، نه تنها از رقبای خود جلو زده بلکه مقام آن نیز برای رقبا دست‎نیافتنی است. Huawei Mate 8 که در ماه نوامبر عرضه شد با 92746 امتیاز رتبه‎ی دوم را به خود اختصاص داده است، همچنین گوشی هوشمند Meizu Pro 5 نیز با 86214 امتیاز، سوم هستند.

13031552-content

گلکسی نوت 5، در اکثر بازارهای جهانی مهم‎ترین رقیب iPhone 6s Plus محسوب می‎شود، در حالیکه در این رتبه‎بندی با کسب 83362 امتیاز چهارم است. همچنین محصول دیگر سامسونگ یعنی +Galaxy S6 edge نیز با 82087 امتیاز پنجم است.

حتی آیفون 6 که سال 2014 که پردازنده‌ی قدیمی A8 داشت و رم آن نیز 1 گیگابایت بود، از بسیاری از گوشی‎های اندرویدی که سال 2015 عرضه شدند شامل Nexus 6P و فلگشیپ سال 2016 یعنی OnePlus 2 بهتر است.

AnTuTu گفته است که: “طبق این رتبه‌بندی‌ها می‎توان گفت که هنوز شکاف بزرگی بین اندروید و آی او اس وجود دارد. به‎طور مثال گلکسی نوت 5 سامسونگ از آیفون 6 بالاتر است و خود آیفون 6 که سال 2014 عرضه شده از 810 دستگاهی که سال 2015 عرضه شده‌اند بالاتر می‎باشد.

البته کارشناسان Benchmarks تمامی گوشی‌ها را بررسی نکرده‎اند. هرچند آخرین نسل آیفون در رتبه‎بندی‎های AnTuTu پیشتاز است اما احتمالا شما هم مثل من به این موضوع اعتقاد دارید که از نظر امکانات، تفاوت فاحشی بین آیفون 6s و گلکسی نوت 5 وجود ندارد.

اما این موضوع نشان می‎دهد که دستگاه‎های اپل، موفق‎تر از آنچه هستند که روی کاغذ آمده است.

- - , .

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 231 تاريخ : شنبه 26 دی 1394 ساعت: 8:46

ممکن است آیفون 6 اس تنها تا چند ماه دیگر، قدیمی شود. امّا اکنون دنبال‌کنندگان اخبار اپل به دنبال آینده و تصور لذّتی هستند که آیفون 7 می‌تواند در فروشگاه‌ها ایجاد کند.

تصویر مفهومی از آیفون 7

Screen-Shot-2016-01-14-at-13.51.58-780x570

یک طراحی مفهومی جدید از آیفون 7، توسط Arthur Reis ایجاد شده است که ترکیبی از طراحی آیفون 6 اس فعلی با یک قطعه‌ی پشتی منحنی که از آیفون 3G و آیفون 3Gs گرفته شده و با لبه‌های گرد زیبایی کامل شده است را نشان می‌دهد.

این طراحی، نسبت به طرح‌های دیگر معرفی شده برای آیفون 7 متفاوت است، من این مدل را خیلی بیشتر دوست دارم. گرچه هنوز 9 ماه باقیمانده است تا ما بتوانیم چهره‌ی واقعی آیفون 7 اپل را ببینیم. در واقع به نظر می‌رسد که این طرح، شبیه یک آیپاد تاچ نازک‌تر است.

آیا شما به این طرح ذهنی آیفون، علاقه دارید؟ یا به این فکر هستید که اپل باید در تلاش برای معرفی طرحی جدید باشد؟ یا حتّی شاید از آیفون‌های قدیمی خود الهام بگیرد؟

لطفاً نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

- - , .

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 223 تاريخ : شنبه 26 دی 1394 ساعت: 0:01

تاکنون شایعات زیادی درباره‌ی آیفون 7 شنیده‌ایم که شامل باریک شدن بدنه به لطف حذف جک صوتی 3.5 میلی‌متری است. این بدان معنی است که بدنه‌ی دستگاه با طرحی نو همراه خواهد شد چراکه هر گوشی هوشمندی که ما تاکنون دیده‌ایم بدون جک صوتی نبوده است. آیا تمایل دارید که این طراحی جدید با بزرگ شدن صفحه‌ی نمایش همراه باشد؟

اپل، به خود می‌بالد که گوشی‌های این شرکت، برای استفاده با یک دست، به خوبی سازگار هستند. این ویژگی هنوز هم در آیفون 6 اس ادامه دارد. دلیل آن، نسبت مناسب صفحه‌ی نمایش با انگشتان است که به لطف صفحه‌ی نمایش 4.7 اینچی فراهم شده است و اندازه‌ای استداندارد برای گوشی‌های هوشمند امروزی است. این شرکت نشان داده است که برای حرکت به سمت گوشی‌های بزرگ‌تر، ترسی ندارد و آیفون 6 پلاس و 6 اس پلاس را با صفحه‌ی نمایش 5.5 اینچی معرفی کرده است.

How-big-do-you-think-will-the-iPhone-7s-display-be

علاوه بر این، اخیراً گزارشی از یک تحلیلگر مشهور منتشر شده است که: اپل می‌تواند تغییراتی را در کلید دایره‌ای شکل home داشته باشد تا مقدار زیادی از فضای با ارزش جلوی دستگاه را زنده کند.

آیا اپل می‌تواند تلاش کند تا نسبت بهتری از صفحه‌ی نمایش را برای انگشتان ما فراهم کند؟ یا این شرکت، یک صفحه‌ی نمایش بزرگ را با آیفون 7 معرفی می‌کند؟ اگر چنین است، شما فکر می‌کنید که اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش چه قدر خواهد بود؟

ما 3 اندازه را به طور پیش‌فرض انتخاب کرده‌ایم، پیشنهاد شما کدام یکی است؟ لطفاً نظرات خود را در این مورد با ما در میان بگذارید.

همان 4.7 اینچ فعلی
بین 4.8 تا 5.2 اینچ
بزرگ‌تر از 5.2 اینچ

- - , .

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 233 تاريخ : شنبه 26 دی 1394 ساعت: 0:01

به گزارش AndroidGeeks، شرکت سامسونگ درحال برنامه‌ریزی برای پرده‌برداری از یک ویژگی شبیه به Live Photos اپل است تا از آن در گوشی هوشمند گلکسی اس 7 خود استفاده است.

Samsung-Logo1-600x340

یک منبع آگاه می‌گوید که این ویژگی، هنوز در مراحل توسعه قرار دارد. گرچه سامسونگ قصد دارد تا از این ویژگی به همراه گلکسی اس 7 خود رونمایی کند، اما ممکن است این ویژگی، بعداً با بروزرسانی نرم افزاری با گلکسی اس 7، همراه شود. برای این ویژگی نام‌های متفاوتی از Timeless Photo تا Vivid Photo در نظر گرفته شده است که ترکیبی از ‘vivid memory’ و ‘photo’ می‌باشد.

بر خلاف Live Photos در Samsung Vivid Photo ظاهراً ویژگی ضبط صدا وجود ندارد. این مورد به کاربران اجازه می‌دهد تا Vivid Photo را با عناوین مختلفی مانند GIF به اشتراک بگذارند بدون اینکه به یکپارچگی خاصی نیاز داشته باشند.

قابل ذکر است که به گفته‌ی سامسونگ، Galaxy S7 با 3D Touch که صفحه‌ی نمایش حساس به فشار است بروزرسانی خواهد شد که یک ویژگی دیگر کپی‌برداری شده از اپل است.

آیا شما تعجب نمی‌کنید که سامسونگ این ویژگی را به دستگاه آینده خود می‌آورد؟ این ویژگی برای مشتریان تفاوتی دارد؟ لطفاً نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

- - , .

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 211 تاريخ : شنبه 26 دی 1394 ساعت: 0:01

طمع! طمع! طمع! اپل، جک هدفون را به‌خاطر طمع حذف خواهد کرد. آن‎ها فقط می‎خواهند به شما رابط‎های 30 دلاری را بفروشند. این ادعای مسخره، نتیجه‌ی کوتاه‌اندیشی است. هرچی نباشد، داد زدن و گفتن کلمه‌ی “طمع” خیلی آسان‌تر از این است که به دلایل منطقی فکر کنید که چرا اپل، جک هدفون 3.5 میلی‌متری را حذف خواهد کرد.

البته اپل با چنین موقعیتی غریبه نیست. این کمپانی در طول چند دهه‌ی گذشته با کنار گذاشتن چندین تکنولوژی، شهرتی برای خود دست و پا کرده است.

iPhone-6-headphone-jack

من در این پست چند دلیل منطقی را لیست خواهیم کرد که بیان می‌کند چرا اپل می‎تواند در نهایت، جک هدفون را پشت سر بگذارد و فراموش کند.

پول سازی؟

اجازه دهید همین اول، تکلیف این قضیه را روشن کنیم، باشد؟ نظیر هر شرکتی، هدف اپل، پول‌سازی است و این کمپانی در انجام آن به شکل عالی شهرت دارد. یکی از راه‎های پول‌سازی اپل از طریق برنامه‎ی مجوزدهی MFi اش است، برنامه‎ای که، به همراه چیزهای دیگر، در اختیار سازندگان لوازم جانبی شخص ثالث “قطعات و کانکتورهای سخت‌افزاری که برای ساخت لوازم جانبی صوتی آیپاد، آیفون، آیپد و AirPlay نیاز دارند” می‎گذارد. یقیناً عضوی از این برنامه بودن هزینه‎ای به همراه دارد، و چون همه چیز زیر نظر NDA (توافق‌نامه‎ی عدم افشا) است، ما واقعا از ارقام قراردادها هیچ نمی‎دانیم، ولی اپل یقینا قصد دارد با اجازه دادن به این سازندگان (به عنوان مثال برای ساخت رابط‎های لایتنینگ به جک 3.5 میلی‌متری، یا هدفون‎های دارای استاندارد لایتنینگ) پول‌سازی کند. گرچه این مقدار نامعلوم است. میزان سرمایه‌ی بازگشتی از برنامه‌ی MFi برای اپل، یقینا برابر با یک قطره‌ی آب در اقیانوس است. بنابراین گفتن اینکه اپل از چنین حرکتی پول‌سازی خواهد کرد به نوعی احمقانه است چون: 1) بدون شک اپل پول‌سازی را دوست دارد و 2) میزان برگشت سرمایه ناچیز خواهد بود. اگر من مجبور به حدس زدن می‎بودم، می‎گفتم چنین چیزی در انتهای لیست دلایل اپل برای حذف این پورت قرار دارد.

درست کردن دستگاه‎های نازک‌تر و سبک‌تر

اپل کاملا علاقه به ساخت دستگاه‎های نازک‌تر و سبک‌تر دارد. با نگاه کردن به هرگونه محصولی که این کمپانی در طول چند سال گذشته ساخته است این قضیه ثابت می‎شود. البته سال‎های عجیبی هم وجود داشتند (آیپد 3 بدون شک به نسبت نسل‎های قبلی خود سنگین‌تر است، همینطور آیفون 6اس)، ولی به طور کلی، اپل هدف ساخت محصولاتی سبک‌تر و با ضخامت کمتر را دارد. نحوه‎ی عمل تکنولوژی همینطور است. چنین چیزی پیشرفت است. چنین چیزی است که به شما اجازه می‎دهد در جیب خود آیفونی داشته باشید که به نسبت Pentium II 350 که 20 سال قبل در زیر میز خود داشتید، قوی‌تر باشد. قبول دارم، من اعتقاد ندارم که وزن و اندازه، نیروی اصلی پشت حذف بالقوه‎ی جک هدفون است. ولی چنین چیزی می‎تواند یک عارضه‎ی جانبی مثبت در راستای این هدف باشد.

باز کردن جای بیشتر برای باتری با ظرفیت بیشتر

حالا داریم به دلایل منطقی می‎رسیم. اگر اپل قصد رهایی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری داشته باشد، چنین چیزی یک فضای خالی درون پوسته‎ی آیفون برجا خواهد گذاشت، و این کمپانی چه استفاده‎ی بهتری می‎تواند از این فضا جز اضافه کردن ظرفیت باتری ببرد؟ کاملا منطقی است. چنین چیزی کاملا منطقی است تا زمانی که ببینید واقعا چقدر این پورت بزرگ است..

به اندازه‌ی پورت جک هدفون نگاه کنید:

iPhone-6s-headphone-jack

آماده شدن برای یک کیفیت صدای فوق‌العاده بهتر

روز به روز صحبت‎های بیشتری در مورد این وجود دارد که اپل ممکن است شروع به ارائه‎ی یک فرمت صوتی با کیفیت بالا برای iTunes کند، و اگر شایعات موثق باشند، این می‎تواند یک دلیل برای حذف پورت 3.5 میلی‌متری در راستای عبور صدا از میان پورت لایتنینگ باشد. مزیت آن این است که صدا به طرف هدفون‎ها به صورت دیجیتالی هدایت می‎شود، چنین چیزی مانع ایجاد تداخل‎هایی می‎شود که ممکن است زمانی که سیگنال‎های آنالوگ در طول سیم سفر می‎کنند، به وجود آید. به ویژه درون آیفون که سیگنال‎های دیگری جدا از سیگنال‎های رادیویی وجود دارند. سپس در هدفون‎ها تبدیل دیجیتال به آنالوگ انجام می‎شود. گرچه، هیچ گواه مشخصی فعلا وجود ندارد که چنین چیزی می‎تواند اصلا باعث تغییر کیفیت صدا شود.

به این دلیل که آینده برای تکنولوژی بی‌سیم است

اجازه دهید به ایده‎ای برگردیم که بالا به آن اندکی اشاره داشتم یعنی: پیشرفت. پیشرفت دوست دارد دستگاه‎ها کوچک‌تر، سریع‌تر، و سبک‌تر باشند. پیشرفت همچنین می‎خواهد که یک دستگاه از نظر فیزیکی، مستقل از سایر دستگاه‎ها باشند. همین دلیل، پشت کلیت تفکر بی‌سیم قرار دارد. درست نظیر پنتیوم 2 قدیمی شما که به طور فیزیکی به یک مودم قدیمی متصل بود، آیفون شما می‎تواند با وب به صورت بی‌سیم در ارتباط باشد. به هرحال، به نظر شما راحت و به موقع نیست که شایعه شده است iPhone 7 دارای قابلیت شارژ بی‌سیم خواهد بود؟ چنین چیزی پیشرفت است، و همان پیشرفتی که است جلوی آن را جک هدفون گرفته است. اجازه دهید به شما یادآوری کنم، در قرن نوزدهم اختراع شده است (جدی می‎گویم!) اپل اصلا میانه‎ی خوبی با تکنولوژی‎های قدیمی نداشته است. ممکن است در ابتدا برای کاربران دردناک باشد، ولی اپل دوست دارد اولین نفری باشد که مسیر به سمت آینده را نشان می‎دهد (خداحافظ فلاپی درایو، سی‌دی درایو، کانکتور 30 پینی، USB-A). هیچ دلیلی وجود ندارد که اپل نخواهد این تکنولوژی قدیمی را به نفع پورت لایتنینگ و بلوتوث از بین نبرد.

همه چیز به بلوتوث بر می‎گردد

صحبت از حرکت به سمت دنیای بی‌سیم شد و فراتر از این ایده، بخشی از آینده قرار دارد، چنین حرکتی بدون تکیه به بلوتوث، حداقل برای آینده‎ی قابل پیش‌بینی بی‌فایده است. حدس بزنید که چه کسی عضو ارتقاء دهنده‎ی گروه اینترنتی خاص (SIG) بلوتوث شد؟ درست است، بدون شک اپل. همانطور که ما آن زمان اشاره کردیم، اپل حالا کرسی دائمی را در هیئت مدیران SIG به خود اختصاص داده است و می‎تواند حتی بیشتر از قبل بر روی توسعه‎ی آتی این استاندارد تاثیر گذار باشد. اگر پیش رفتن به سمت وایرلس، آینده باشد، قسمتی از آن توسط بلوتوث خواهد بود، و هرچه قدر این تکنولوژی ممکن است قدیمی باشد، اپل مطمئن است در جهتی که پیش خواهد رفت، حرفی برای گفتن دارد.

نابرده رنج، گنج میسر نمی‎شود

من متوجه هستم که مردم ممکن است نسبت به تفکر از دست دادن جک صوتی، هیجان زده نباشند، ولی این بهایی است که باید بابت پیشرفت پرداخت کرد. همیشه زمانی برای تحول است و ممکن است برای بعضی به معنای ضرر مالی باشد، ولی زمانی که این مدت تمام شود، ما به گذشته خواهیم نگریست و متوجه خواهیم شد چنین چیزی به نفع ما بوده است. دوباره فکر کنید: آیا واقعا دوست داشتید هنوز فلاپی دیسک‎‎ها وجود داشتند؟

جهان به سمت بی‌سیم شدن می‎رود، و عاشقان حقیقی موزیک، قادر به این خواهند بود که از صدای هدفون‎های متصل شده به پورت لایتنینگ آیفون‎های خود لذت ببرند، افراد معمولی نیز از بلوتوث استفاده خواهند کرد. چنین چیزی فقط پیشرفت است.

idownloadblog

- - , .

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 221 تاريخ : پنجشنبه 24 دی 1394 ساعت: 19:49

Taptic Engine یک موتور لرزاننده است که در آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس، جایگزین ویبره‌ساز گردنده‌ی کوچکی شده است که پیش از این در مدل‌های قبلی آیفون وجود داشت (آیپاد تاچ و آیپدها فاقد موتور ویبره‌ساز هستند).

عملکرد اصلی این موتور، همانند مدل‌های قبلی، بدون تغییر باقیمانده است: یک هشدار لرزشی که هنگام تماس تلفنی ورودی یا داشتن یک اطلاعیه، شروع به لرزیدن می‌کند و تنظیمات آن در قسمت Settings → Sounds قابل دسترسی می‌باشد.

iOS-9-Settings-how-to-disable-vibration-iPhone-6s-screenshot-003

قبل از معرفی iOS 9، شما برای مواردی مانند هشدارهای اضطراری، قادر به خاموش کردن کامل ویبره نبودید. در iOS 9 یک گزینه‌ی جدید برای خاموش کردن تمام عملکردهای ویبره‌ی دستگاه، ایجاد شده است.

در این آموزش شما خواهید دانست که چگونه در آیفون خود ویبره را به طور کامل خاموش کنید که این مورد، شامل هشدارهای مختلف اضطراری نیز می‌باشد.
 

چگونه تمامی ویبره‌ها را در آیفون خاموش کنیم

مرحله‌ی 1: در آیفون خود به Settings بروید.
مرحله‌ی 2: به بخش General → Accessibility بروید.
مرحله‌ی 3: روی Vibration ضربه بزنید.
مرحله‌ی 4: وضعیت آن را روی حالت خاموش قرار دهید.

iOS-9-Settings-how-to-disable-vibration-iPhone-6s-screenshot-001

زمانی که این گزینه را روی حالت خاموش قرار می‌دهید، تمامی ویبره‌های آیفون شما خاموش می‌شوند که شامل هشدارهای زمین‌لزره و سونامی و سایر هشدارهای اضطراری نیز می‌شود.

برای دسترسی به تنظیمات ویبره می‌توانید به قسمت Settings → Sounds بروید

idownloadblog

- - , .

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 266 تاريخ : پنجشنبه 24 دی 1394 ساعت: 3:38

اوایل امروز، اپل خبر از عرضه‎ی اولین نسخه‎ی بتای سیستم عامل بعدی دستگاه‎های آیفون، آیپد و آیپاد تاچ، یعنی iOS 9.3 داد که نسخه‌ی نهایی آن نیز به زودی منتشر خواهد شد.

ما قول داده بودیم که در پیش رو، نگاهی به ویژگی‎های iOS 9.3 داشته باشیم و با یک مقاله‎ی کامل و جامع بازگردیم. ما موفق شدیم یکسری ویژگی‎های جالب این نسخه را جمع آوری کنیم که در چند ساعت گذشته توسط افرادی که موفق به نصب اولین نسخه‎ی بتای آن شده‎اند، در اینترنت پخش شده است. ما این مقاله را با جالب‌ترین آن‎ها به اسم Night Shift (شیفت شب) شروع خواهیم کرد.

apple-s-night-shift-feature-in-ios-will-help-millions-of-iphone-and-ipad-users-sleep-better

شیفت شب یا Night Shift

شیفت شب مدرکی دال بر این است که در صنعت ساخت موبایل، اپل حرف اول را می‎زند، و جای شگفتی ندارد که محصولات اپل به نسبت هرچیز دیگری که در بازار هستند بهتر می‎باشد. اپل این ویژگی را برای این طراحی کرده است که رنگ آبی صفحه‌ی نمایش دستگاه آیفون یا آیپد شما را خاموش کند تا شما در شب بهتر بخوابید. البته، این قابلیت اختیاری است، بنابراین می‎توانید آن را غیرفعال کنید ولی فعال سازی آن برای شما بهتر است.

اپل چنین گفته است: “بسیاری از تحقیقات نشان داده است که در معرض قرار گرفتن با نور آبی روشن در شب می‎تواند بر ریتم‎های شبانه روزی داخلی بدن تاثیر بگذارد و به خواب رفتن را مشکل سازد. Night Shisft از محل جغرافیایی و ساعت دستگاه iOS شما استفاده خواهد کرد تا مشخص سازد چه زمانی در محل زندگی شما شما، شب فرا می‌رسد. سپس به صورت خودکار رنگ‎های صفحه‎ی نمایش شما را به طیف گرم‌تر تغییر می‎دهد، تا تاثیر بهتری روی چشمان شما داشته باشد. در صبح، صفحه‎ی نمایش به تنظیمات معمول خود برخواهد گشت. رویاهای شیرینی داشته باشید. “

پشتیبانی از قابلیت چند کاربری بر روی آیپدها، بروزرسانی اپلیکیشن Health، یادداشت‎های امن

البته، شیفت شب تنها ویژگی جالب در iOS 9.3 نیست، چون در این سیستم عامل، اپلیکیشن Health هم بروزرسانی می‎شود با این نوید که اهداف اپل‌واچ شما را نشان دهد. به علاوه، یک اپلیکیشن جدید به اسم کلاس درس (Classroom) وجود دارد که برای درس‎های راهنمایی شده اضافه خواهد شد. یکپارچگی اپلیکیشن اپل‌موزیک با ویژگی CarPlay محکم‌تر خواهد بود، اپلیکیشن Notes برای داشتن یادداشت‎های امن‌تر، از Touch ID پشتیبانی خواهد کرد، و پشتیبانی از قابلیت چند کاربری در آیپدها نیز، برای دانش آموزان، به چشم خواهد خورد.

هنوز تمام نشده است، چون iOS 9.3 این قول را می‎دهد که با خود، ویژگی‎های بیشتری را در رابطه با لمس سه‌بعدی در دستگاه‎هایی که از آن پشتیبانی می‎کنند، بیاورد. و شما قادر به برقراری ارتباط با چند اپل‌واچ بر روی آیفون خود خواهید بود. پشتیبانی از حالت افقی در آیفون، زبان‎های جدید برای Siri از جمله عبری، مالزیایی و فنلاندی، و همچنین قابلیت دو نسخه‎ای کردن تصاویر زنده‎ی شما به شکل تصاویر معمولی در طول اعمال استخراج از اپلیکیشن Photos نیز وجود خواهد داشت.

softpedia

- - , .

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 244 تاريخ : پنجشنبه 24 دی 1394 ساعت: 3:38

‘iPhone 5e’ جدید و 4 اینچی می‎تواند دارای تراشه‎ی A8، یک گیگ رم، سرویس Apple Pay و VoLTE Calling باشد.

وب سایت چینی cnBeta، آخرین منبعی است که ادعا می‎کند اپل یک آیفون 4 اینچی جدید در اوایل امسال عرضه خواهد کرد. این سایت، با نقل قول از منابع اطلاعاتی Foxconn، جزییات تازه‎ی متعددی را در رابطه با یک آیفون 4 اینچی جدید و به اصطلاح “آیفون 5e” به اشتراک گذاشته است که ما آن را با شایعات قبلی که در رابطه با آیفون 4 اینچی اپل وجود داشت مقایسه می‎کنیم.

iphone5s5c

آیفون 5 اس و آیفون 5 سی ، هر دو در سال 2013 عرضه شدند!

•    آیفون 5e در برابر آیفون 6c

به آیفون 4 اینچی نسل بعدی اپل چندین نام داده شده است از جمله “iPhone 6c” ،”iPhone 7c” و “iPhone 5s Mark II” ولی این اولین گزارشی است که آن را “iPhone 5e” می‎نامد.

این وب سایت ادعا می‎کند که “iPhone 5e” یک نسخه‎ی پیشرفته‎تر آیفون 5 اس می‌باشد و زمان عرضه، جایگزین آن خواهد شد. iPhone 5e مدل پایه و ابتدایی جدید اپل خواهد بود.

•    تراشه‎ی A8 به همراه یک گیگ رم

این گزارش می‎گوید که این آیفون جدید دارای تراشه‎ی 64 بیتی A8 اپل به همراه 1 گیگ رم خواهد بود. دستگاه‎های اپل که دارای این تراشه هستند عبارتند از: آیفون 6، آیفون 6 پلاس، iPad mini 4 و Apple TV 4 و iPad Air 2 و تازه‌ترین دستگاه آیپاد تاچ.

وب سایت ژاپنی Mac Otakara همچنین گفته است که آیفون جدید 4 اینچی دارای یک تراشه‎ی A8 خواهد بود، ولی مقدار رم را مشخص نکرده است، درحالیکه وب سایت چینی MyDrivers اعلام کرده است این دستگاه دارای یک پردازنده‎ی A9 و 2 گیگ رم خواهد بود.

آنالیزور سایت KGI Securities یعنی آقای Ming-Chi Kuo نیز در یادداشت تحقیقاتی که برای سرمایه‌گذاران نوشته است گفته است که آیفون 4 اینچی جدید دارای یک تراشه‎ی A9 خواهد بود، ولی به نظر می‎رسد چنین چیزی بیشتر یک پیش‌بینی باشد!

•    فضای ذخیره‌سازی 16/64 گیگابایتی

این گزارش ادعا می‎کند که iPhone 5e فضای 16 گیگابایتی را در مدل پایه خواهد داشت، و یک مدل 64 گیگابایتی نیز به چشم خواهد خورد. وب سایت چینی MyDrivers نیز گفته است که آیفون جدید 4 اینچی دارای مدل پایه‎ی 16 گیگابایتی خواهد بود.

•    دوربین آیفون 5 اس

طبق این گزارش iPhone 5e همان دوربین iSight و 8 مگاپیکسلی آیفون 5 اس را خواهد داشت. اگر ثابت شود که “iPhone 5e” یک آیفون 5 اس پیشرفته‌تر است، چنین حرفی منطقی به نظر می‎آید.

هیچ شایعه‎ی قابل اطمینان دیگری در مورد دوربین iSight برای دوربین آیفون جدید 4 اینچی مطرح نشده است، ولی سایت Mac Otakara گفته است که این دستگاه دارای یک دوربین اچ‌دی بهبود یافته‎ی FaceTime با زاویه‎ی بازشدگی دیافراگم f/2.2 خواهد بود.

•    اندکی نازک‌تر و سبک‌تر

این گزارش ادعا می‎کند که آیفون جدید سبک‌تر و در نتیجه به احتمال زیاد نازک‌تر نیز خواهد بود. سایت Mac Otakara قبلا گزارش داده بود که آیفون 4 اینچی جدید مشابه با آیپاد تاچ نسل ششم خواهد بود.

Mac Otakara حالا می‎گوید که ابعاد این آیفون جدید 122.90 میلی‌متر در 57.63 میلی‌متر خواهد بود که اندکی به نسبت آیفون 5 اس نازک‌تر خواهد بود. اپل می‎تواند از شیشه‎ی محافظ 2.5 اینچی نظیر آیفون 6 اس استفاده کند.

•    سرویس Apple Pay

گفته می‎شود اپل، NFC و Touch ID را به منظور پشتیبانی از سرویس Apple Pay به “iPhone 5e” اضافه خواهد کرد، که در آیفون 5 اس دیده نمی‎شود.

آنالیزور سایت KGI Securities یعنی آقای Ming-Chi Kuo نیز ادعا می‎کند که آیفون جدید 4 اینچی دارای سرویس Apple Pay برای کامل کردن دستگاه‎های اپل دارای قابلیت NFC خواهد بود.

•    قابلیت تماس VoLTE

این گزارش ادعا می‎کند که “iPhone 5e” از قابلیت تماس VoLTE پشتیبانی خواهد کرد، که اجازه به برقراری تماس‎های تلفنی پهنای باند، با کیفیت بالا در بعضی از اپراتورهای منتخب در ایالت متحده و 9 کشور دیگر می‎دهد.

•    رنگ‎ها و رنگ طلایی سرخ

این گزارش کامل کننده‎ی شایعات قبلی است که ادعا داشتند آیفون جدید 4 اینچی به رنگ‎های طلایی سرخ و دیگر رنگ‎های فعلی آیفون، موجود خواهد بود.
چندین گزارش ادعا دارند که این دستگاه، بدنه‎ی آلومینیومی آنودایز شده نظیر آیفون 5 اس، در عوض بدنه‎ی پلاستیکی نظیر آیفون ارزان قیمت 5 اس، خواهد داشت.

•    قیمت و زمان عرضه به بازار

ادعای این گزارش اینچنین است که “iPhone 5e” در ماه فبریه – مارس، احتمالا حول و حوش سال جدید چینی عرضه خواهد شد، که این ادعا در راستای چند گزارش دیگر است که می‎گویند این آیفون جدید در اوایل سال 2016 عرضه خواهد شد.

قیمت‎ها می‌تواند از حدود 3288 یوآن (حدود 500 دلار آمریکا) شروع شود.

وب سایت cnBeta به طور دقیق، باتری کوچک‌تر و بسته‌بندی آیفون 6 اس پلاس را گزارش داده بود، ولی همچنین چند سال قبل به اشتباه مدعی شده بود سرعت کلاک تراشه‎ی A8 برابر 2 GHz خواهد بود.

macrumors

- - , .

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 250 تاريخ : پنجشنبه 24 دی 1394 ساعت: 3:38